Tøj

Påklædning
Hver dag året rundt er børnene ude at lege på børnehusets legeplads.  Derfor må jeres barns tøj kunne tåle lidt af hvert og være afpasset til årstiderne.
Vi lægger vægt på, at jeres barn bliver så selvhjulpent som muligt.  Derfor er det vigtigt, at specielt overtøjet er rummeligt og i orden. For eksempel at lynlåsen virker og regntøjet er stort nok til at tage på udenpå vintertøjet.

Skiftetøj og mærkning
Det er meget vigtigt, at jeres barn har skiftetøj med, og det er en stor hjælp for alle, hvis I forsyner barnets overtøj, støvler, legetøj, huer, vanter og madkasse med navn.

Sikkerhed
Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke tilladt at have snore i børnenes tøj - specielt overtøj.  Man kan eventuelt erstatte snore med elastik eller velcrolukning.
Ligeledes er halstørklæder af sikkerhedsmæssige grunde ikke tilladt

Andet
Giv jeres barn tøj på efter årstiderne, der skifter og selvfølgelig efter alder og udvikling. Så længe jeres barn sover ude, er det vigtigt, at I giver barnet tøj med til at sove i - løst tøj (jogging) og om vinteren, vanter og hue. Derudover skal I give jeres barn tøj med til udeleg.

Husk at tøj med snore samt halstørklæder er ikke tilladt.