Velkommen

Børnehuset Østgården er en integreret institution, hvor vi har 24 vuggestuebørn fordelt i to grupper, og 36 børnehavebørn.
Vi er en del af område Midt under Kalundborg Kommune.

Vi har gode fysiske rammer - en dejlig legeplads samt et naturområde i et grønt og bakket terræn. Du kan læse mere om vores hus, ved at klikke på dette link.

Intern har vi et slogan - " Vi kan - vi vil - vi tør".
At begynde på noget nyt er spændende, men også overvældende. Mange nye ansigter, nye indtryk og meget nyt skal læres.

• Vi arbejder ud fra en sammenhængende pædagogik, der målrettet medvirker til at give barnet det gode barneliv, samt rummer alle børn uanset etnisk baggrund og livsvilkår.
  • Vi skaber frirum for samvær, hvor der både er plads og tid til fordybelse for den enkelte og fællesskabet.
  • Vi arbejder med den styrkede pædagogiske læreplan, selvevalueringsredskabet samt ”skema til handling”.

Børn der fjoller til kameraet

Vi vil være kendt for

• Vi vil være kendt for, at vi er omsorgsfulde og nærværende, at vi har en positiv og anerkendende adfærd iblandet humor.
  • Vi vil være kendt for, at børnehuset er et godt sted at være - et sted, hvor der er livsglæde og hvor de vigtigste nøgleord i pædagogikken er rummelighed, kvalitet og tillid.
  • Vi vil gerne være kendt for, at barnets trivsel samt pædagogikken er i centrum.
  • Vi vil gerne medvirke til, at barnet udvikler sig til et selvstændigt og selvhjulpent menneske, at barnet hos os får en oplevelsesrig hverdag med kreative aktiviteter, sang og musik, leg og bevægelse.
  • Vi vil gerne skabe frirum for læring og samvær, hvor der både er plads fordybelse for den enkelte og oplevelser i fællesskabet.
  • Vi vil gerne sætte fokus på sundhed i både krop og sjæl.
  • Vi vil gerne være kendt for, at vi er en personalegruppe i stadig udvikling og at vi værdsætter det gode forældresamarbejde.

Du er som forælder velkommen til at kontakte os, for en aftale om besøg.
Velkommen til Børnehuset Østgården