Aflevering/afhentning

Garderobe relation mellem pædagog og barn  Vuggestue børn har flyverdragter på og er på vej ud, de smiler stort

Aflevering
Når I afleverer jeres barn om morgenen, er det vigtigt, at I giver jer tid hertil.
Det er vigtigt, at I fortæller os, hvis der er sket noget særligt derhjemme - noget, som I mener, at vi bør/kan tage højde for i løbet af dagen.
Vi vil efter bedste evne og formåen tilgodese dette.

Husk at sige farvel til os og barnet, inden I går. I er altid velkomne til at ringe til os i løbet af dagen, hvis I er i tvivl om noget, er bekymrede, har besked om ændret afhentning eller har andet på hjerte. Vi hjælper gerne med at vinke farvel.

Afhentning
Når I henter jeres barn, er det også vigtigt, at I har tiden hertil. Der kan være informationer, vi skal give hinanden, og en sludder er der som regel også tid til.
Hvis I synes, der er problemer eller andet, I har brug for at snakke med os om, er det vigtigt, at det ikke bliver hen over hovedet på barnet.

Det er vigtigt, at I respekterer, hvis jeres barn er i gang med en leg.
Hjælp barnet med at afvikle legen fornuftigt. Desuden ser vi gerne, at barnet rydder lidt op, inden I går.