Børnehaven

Målet med børnene i alderen 3-5 år er at børnene

• får oplevelser og udfordringer svarende til deres alderstrin.
  • får tid til nærvær og fordybelse.
  • styrker det sociale samvær gennem leg og aktiviteter.
  • bliver så selvhjulpne som mulig.

Målet med børnene i alderen 5-6 år er at

• give børnene oplevelser og udfordringer udenfor børnehaven.
  • give børnene tid til nærvær og fordybelse.
  • styrke det sociale samvær gennem leg og aktiviteter.
  • medvirke til at gøre børnene så selvhjulpne som mulig.
  • udvikle skoleparathed.

Primærgrupper/Primærvoksen

• Børnehavebørnene er inddelt i fire primærgrupper med hver en primærvoksen.
  • Den voksne er din kontaktperson ift. samtaler og vigtige informationer om dit barn.

Det er vigtigt at pointere, at du er velkommen til at tale med alle de voksne - også den pædagogiske teamleder, Lone.
De daglige beskeder gives fortsat til dem, du møder i hverdagen

• Gruppernes formål er, at de er spisegrupper, dog har de et tilhørsforhold til henholdsvis Savannen og Oasen.
  • Grupperne vil lave forskellige aktiviteter sammen – ligesom vi har projektuger, hvor vi vil vi arbejde på tværs af grupperne alt afhængig af tema.

Traditioner
Vi mødes på kryds og tværs. Vi mener nemlig, at traditioner er vigtige. De er med til at give en forståelse for den danske kultur, og er samtidig en proces med fantasi, glæde og hyggeligt samvær. Vi holder fest omkring jul - fastelavn - og påske. Derudover fejrer vi fødselsdag - enten fælles eller med primærgruppen. Vi siger gerne "Ja tak", hvis I har lyst til at fejre dagen hjemme. Derom aftales nærmere med personalet.

Obs! Vi henleder opmærksomheden på vores Kostpolitik, som skal følges.